måndag, februari 13, 2006

Bokrea

Håller just på att gå igenom reakatalogen från vår lokala Bokia-bokhandel, och det är lite deprimerande läsning för en folkbildarivrande bibliotekarie..som dessutom gått MUSA-kursen!Mucho Danielle Steel, Barbara Bickmore et consortes (med höga utlåningstal, kan jag konstatera) när jag går igenom de skönlitterära sidorna.

Försöker få lite reaktioner från mina kollegor, men det blir lite lamt...Känns inte 100 % meningsfullt att bevista denna bokrea längre om jag "bara" ska gå dit och inhösta nya ex av den här sortens litteratur, men så illa ska det ju inte behöva bli ;-) Det FINNS annat också - men det är oftast tröstlös läsning på just dessa sidor i reakatalogen, tycker jag.

Är jag dömd att vara en snobb;-) ? Nu tänker jag kolla igenom nätbokhandlarna och jag misstänker att jag kommer att kunna konstatera att deras utbud är betydligt vassare.